fragen zu depot

!!! Please ensure, that your contribution or question is placed into the relevant section !!!
Questions about rolling stock, for example, do not belong in "Questions about the Forum". Following is perhaps the right area where your question will be better looked after:
General questions to EEP , Splines, rolling stock, Structures in EEP, landscape elements, Signalling system and controlling, designers, Europe-wide EEP meetings , Gossip
Your cooperation to keep the forum clear is appreciated.
  • Hallo EEP Freunde,

bei mir im Depot 1 stehen 26 Einträge, aber mit dem Befehl Zuganzahl= EEPGetTrainyardItemsCount(1) wird aber eine 27 Ausgegeben. Woran liegt das? :ma_1:

EEP 7 bis EEP 14

Rechner I7 3,4GHz

18 GB Ram

GeForce GTX 660

Windows 10 Pro 64 Bit

Notb. I7 Acer E15

GeForce 940 M

1TB Festplatte

8GB Ram

Windows 10 Pro 64 Bit

• Hallo Johanes,

Den Effekt kenne ich auch, ich nenne es "Zombie-Einträge"... versuch mal, per LUA die Namen der Zugverbände auszulesen, ggf. bekommst du für einen Index ein nil zurück.

Grüsse aus dem Harz

Gonz / Gerhard

Rechner: Intel i5-4460 CPU 3.2 GHz, 12 GB RAM, GeForce GTX 760, Windows 10, EEP 13.2 Update 2

Anlagen : Klein Mahner, Goslar, Börßum (als es noch ein Bahnhof war), Altenau/Oberharz,

The post was edited 1 time, last by gonz ().

• Woran liegt das?

Hast du einen Zug, der im Depot gelistet war, von der Anlage gelöscht?

Dann wird er im Depot zwar nicht mehr genannt, aber seine ID ist dort noch reserviert.

Hanlon's Razor:

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity."

• Hallo Goetz,

genau so war’s. Jetzt ist es alles wie es sein sollte.

EEP 7 bis EEP 14

Rechner I7 3,4GHz

18 GB Ram

GeForce GTX 660

Windows 10 Pro 64 Bit

Notb. I7 Acer E15

GeForce 940 M

1TB Festplatte

8GB Ram

Windows 10 Pro 64 Bit