Schmalspur in Sachsen, ca. 1970

!!! Please ensure, that your contribution or question is placed into the relevant section !!!
Questions about rolling stock, for example, do not belong in "Questions about the Forum". Following is perhaps the right area where your question will be better looked after:
General questions to EEP , Splines, rolling stock, Structures in EEP, landscape elements, Signalling system and controlling, designers, Europe-wide EEP meetings , Gossip
Your cooperation to keep the forum clear is appreciated.
  • Das ist wiedermal atemberaubend schön, Thorsten. Und noch dazu baust Du die Anlage in sagenhafter Geschwindigkeit.

Unfassbar, was in relativ kurzer Zeit entstanden ist.

Ein "best off" von Dir? Da könnte man eigentlich alle Bilder nehmen.....:ae_1:

Gruß, Andi

The sun always shines in EEP :ae_1:

Intel i5-2500K, Geforce GTX 1060 6GB, Asus P8 P67, 8 GB Ram, Samsung SSD, Win 7 (64bit)

In Betrieb nur EEP14.1 Plugin1

• Sachsen. Toddlitz. Altstadt: Entlang der Wörlitz, kurz vor der Mündung in die Toddlitz.

"Jo, Kalle...hätscht ma Dei `Seitebacher Hanföl g`nomme heut Morge… Dann hätscht jetz kaa Probleme."

Weiter mit Teil 2

i7-6700k, 4.0GHz + Asus Z170 ProGaming + Geforce GTX1080 + 16GB RAM

eep13 Patch2

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Braunbach + Braunbach/Niederohme + Ronsdorfer Feld (in Bau) +

Schmalspur in Sachsen (in Bau)

"Es gibt Tage, da baut man nur Mist - und es gibt Tage, da bauen andere besser..."

• Teil 2

...und noch eines.

eep13 Patch2

"Es gibt Tage, da baut man nur Mist - und es gibt Tage, da bauen andere besser..."

• Anmerkung: Es gibt kein Vorbild für Toddlitz, noch habe ich mich an irgend etwas ähnlichen angelehnt. Ich weiß, dass wir Experten für Fachwerk bei uns haben. Mir ist klar, dass ich Fachwerkhäuser aus verschiedenen Region eiskalt zusammengewürfelt habe..... Aber, irgendwann hat jede Modellvielfalt ein Ende.

Weitere Bilder sind auch in meiner Galerie zu finden, ohne 1 MB-Begrenzung:

Schönes Wochenende allerseits!

Thorsten

eep13 Patch2

• Na, Thorsten, Du hast aber auch mächtig Spaß, gelle?

….aber sowas von! Danke!:af_1:

eep13 Patch2

• Moin Thorsten,

So langsam wirst Du mir unheimlich...:as_1:

Gruß Uwe

Desktop: Intel i5 4670K 4x3,4Ghz, 16GB RAM, GeForce GTX 970 4GB, HDD 2TB, 2x SSD 120GB, Windows10 Home
    Notebook: XMG A706, Intel i7 6700HQ@2,6GHz, 16GB RAM, GeForce GTX960M 2GB, HDD 1TB, SSD250GB, Windows10 Home
    EEP13 Expert, EEP13_Dev, HomeNOS13_Dev

_____________________________________________________________________________
    "Der Vorteil der Klugheit besteht darin, dass man sich dumm stellen kann. Das Gegenteil ist schon schwieriger." (Kurt Tucholsky)

• You blow my brains out Thorsten. I hope this turns into some camera-lined video. This track must be unbelievable from above...

I'm curious about one little item. In Beitrag 123, on picture number 2, there is a Town map. Is it just "as is" or did you make a map of your town on it? And if you did - can we see it...?

All the best (and then some)
    Dennis

Win 10 Home 64bit - i5 6600K CPU 3,5GHz - 32Gb Ram - NVIDIA GeForce 1060 6Gb

EEP 13 Expert (ENG Steam edition) Update2 - EEP 14 Expert (DE Trend edition)

EEP Bodentextur-Tool, EEP TSPCalc, EEP Texture Multiplier, EEP Model Multiplier,

EEP Model Files Converter, EEP HomeNOS13, Blender v2.78b, Adobe Photoshop

• I'm curious about one little item

Then go and pay Rolandseck near Rittersgrün a little visit. :ae_1:

Not only is it a beautiful location for all ye wanderers and wonderers, but full of inspirational nuggets too ...

I don't know half of you half as well as I should like

And I like less than half of you half as well as you deserve.

Bilbo Baggins an seinem einundelfzigsten Geburtstag

• I'm curious about one little item

Then go and pay Rolandseck near Rittersgrün a little visit. :ae_1:

Not only is it a beautiful location for all ye wanderers and wonderers, but full of inspirational nuggets too ...

Oooooh - I like that video! It was THAT video, that inspired me to try out the video function in EEP.

But what you are telling me, Goetz, is that you know that map, and it is actually from Rittersgrün, and not adapted (TT'ed) to Thorstens local map...?

Dennis

EEP Bodentextur-Tool, EEP TSPCalc, EEP Texture Multiplier, EEP Model Multiplier,

• Dennis,

Goetz already enlighted it, the map is adapted. But, it nearly could fit to Toddlitz - as well as several million other cities or villages worldwide, located at a river.:ae_1:

The idea to create a map of Toddlitz on it, is…...stupid. Sorry!:ag_1:

btw, thanks for the comment and greets to Copenhagen

Thorsten

eep13 Patch2

• My "handicap" is, that I enjoy everything from above. When a picture is seen from high above, it tells me a lot about logistical questions, that arises when seeing things from "human eye perspective". And I LOVE maps. When looking at a lot of anlagen in here, I really miss the 2D map of the entire anlage.

So I can understand why you laugh. But I'm not asking to tease you. I'm asking because I have a honest interest in your anlage.

All the best

Denn

• Moin Thorsten, nur weil ich in diesem Faden noch nichts geschrieben habe, musst du nicht glauben, dass ich hier nicht eifrig mitlese. Hauptsächlich, das will ich gerne eingestehen, lese ich nicht sondern staune. Deine hier gezeigten Bilder sind echt Spitze, oder um es mit UF1 zu halten …

Moin Thorsten,

So langsam wirst Du mir unheimlich...:as_1: