EEP vrienden uit Nederland / EEP Freunde aus den Niederlanden

Achte bitte darauf, dass Du mit deinem Thema bzw. mit deiner Frage im richtigen Bereich bist.
Die Bereiche sind: Einstellungen im Forum, EEP aktuell ab EEP7 , Splines, Rollmaterialien, Immobilien, Landschaftselemente, Signale und Schaltung, Anlagenvorstellungen, Schnappschüsse Konstrukteure, EEP Treffen , Laberecke, Online - Handbuch EEP Vielen Dank für die Unterstützung das Forum übersichtlich zu halten.
Bilder/Fotos aus dem Internet sind nur als Link gestattet. Eigene Fotos, also Fotos aus dem realen Leben, sind erstens mit Eigenes Bild als Quellenangabe zu kennzeichnen und zweitens nur als Dateianhang im Beitrag zulässig. Bilder ohne Quellenangaben und Bilder dessen Quelle das Internet wie z. B. Google ist, werden gelöscht.
  • Hallo in die Runde

    Ich habe mit Piroschka geplaudert.

    Wenn Ihr einen Raum für ein Treffen organisiert, unterstützen wir euch gerne bei der Durchführung des Treffens und kommen auch dazu um EEP vorzustellen und auftretende Fragen zu beantworten.

    Dazu wäre dann allerdings eine rechtzeitige Terminabsprache erforderlich

    Wir haben immer einen Beamer im Gepäck, so dass eine EEP Vorführung möglich ist.

    Ihr könnt dazu gerne auch interessierte Gäste einladen.

    Ggf. wäre ein Dolmetscher ganz sinnvoll, da wir beide kein Niederländisch sprechen.

    :ae_1:

    Für Rückfragen stehen wir gerne zur Verfügung

    Nicci

    Spoiler anzeigen

    EEP 6.1, EEP Modellkonverter

    EEP 13 - 17 mit allen Plugins; HomeNos 17 (alle DEV und User)

    Windows 10 pro, AMD FX 8320E 8 x 2.50GHz, 16 GB Ram, NVidia GTX 960 - Pc - Steam

    Windows 11 Intel i9-11900H; 6 x 2,6 GHz; 32 GB RAM, NVIDIA GForce RTX 3070 - Laptop - Präsentation

    Windows 10 pro, AMD Ryzen 5 2600X, 3,6 GHz, 32 GB Ram, NVidia GeForce RTX 2060 - "Arbeits-Pc"

  • Voor de leut maar eens de bedragen opgeteld die ik aan spullen voor EEP heb besteed:

    Zum spaß mal die Beträge aufgezählt die ich an Sachen für EEP gespendet habe:

    2019 € 1.145,13

    2020 € 1.620,24

    2021 € 643,65

    Het wordt toch tijd om zelf dingen te gaan maken:bd_1:

    Es wird zeit selber Sachen zu bauen:bd_1:

  • Beste Spoorvrienden, nu dan ook eens van mijn kant wat,............! ff voorstellen !sinds de aanschaf van mijn eerste treintje rond 1961 was toen 6 stoomde het nog geweldig rond mijn woonplaats Hoensbroek staatsmijn Emma zette nog Stoom in om te rangeren en ff over de grens kwamen nog goederen door met 50ers bezeten sinds dien van Stoom tot op heden

    heb nu men eigen HOe modulebahn en GEEN plek voor vast modelbahn HO dus op naar EEP voor een 2 jaar geleden nu net met penioen iets meer tijd wil graag een modelbahn in EEP 6 opzetten met hoofdzakelijk DR materiaal vanweg het feit dat ik na de Wende 1989 veel in Oost duitsland kom en daar men eigen videoverslagen van maak.

    wie weet waartoe deze opzet toe kan leiden

    Grüsse von der DR fan aus den Niederlande Schöne Sonntag allen

  • Hallo Nederlandse en Vlaamse vrienden,

    Ik heb EEP17 in een blik besteld en ben in stille afwachting van de post.

    In een forumdraadje over de verzending van de blikken doos met EEP17 en de installatie ervan (EEP17 Lieferung und Installation ) over de ontvangst, installatie en activatie straks om 12u.

    Helaas heb ik nog niets mogen ontvangen.

    Is dat bij jullie ook het geval?:aw_1:


    Hallo niederländische und flämische Freunde,

    Ich habe EEP17 in einer Dose bestellt und warte nun sehnsüchtig auf die Post.

    In einem Forumsthread über den Versand der Blechkiste mit EEP17 und deren Installation (EEP17 Lieferung und Installation ) über den Erhalt, die Installation und Aktivierung später am Mittag.

    Leider habe ich noch nichts erhalten.

    Ist dies auch bei Ihnen der Fall?

    Für nicht-HolländischeTexte verwende ich ein Online-Übersetzungstool. Entschuldigung, wenn die Sätze grammatikalisch falsch sind. For the non-Dutch Text I use an online translation tool (DeepL) Sorry for some grammer errors.

    Grüße aus Holland.

    Warner


    Laptop: Dell G15 - AMD Ryzen 7 5800H - RTX 3060 6GB - 64Gb - Windows 11 / EEP 15.1 Patch 2 - Plugin 1 / EEP 17.2 Expert [X64] Plugins: 1,2

  • Hallo icke (LP1),

    Bislang haben etwa 15 niederländischsprachige Mitglieder ihr Interesse an einer niederländischen Ecke im Forum bekundet.

    Auch auf Ihre Initiative für ein NL EEP-Treffen gibt es eine positive Resonanz von den niederländischen und flämischen Mitgliedern, aber auch von deutschen Mitgliedern. Die Einladungen für das Treffen in Duisburg sind ein Beispiel dafür.

    Ich möchte fragen, ob es möglich ist, in einem ersten Schritt eine niederländische Ecke im Forum einzurichten, in der wir als niederländischsprachige Mitglieder mehr miteinander in Kontakt kommen können. Ich gehe davon aus, dass wir damit auch die anderen niederländischsprachigen Mitglieder erreichen können.

    Zu einem späteren Zeitpunkt können wir immer noch über ein NL EEP-Treffen nachdenken, aber ich denke, dafür ist es jetzt noch etwas zu früh.

    Können Sie sich vorstellen, welche Möglichkeiten es hier gibt, und uns ein Feedback geben?

    Ich danke Ihnen.


    Hallo icke (LP1),

    Tot nu toe hebben zo'n 15 nederlands sprekende leden zich gemeld dat ze interesse hebben in een Nederlandse hoek op het forum.

    Ook op jouw initiatief voor een NL EEP-Treffen wordt positief gereageerd door de Nederlandse en Vlaamse leden, maar ook door Duitse leden. De uitnodigingen voor het Treffen in Duisburg is daar een voorbeeld van.

    Ik wil vragen of het als eerste stap mogelijk is om een Nederlandse hoek op het forum aan te maken waar we als Nederlandstalige leden meer met elkaar in contact kunnen komen. Ik verwacht dat we hiermee misschien ook de overige Nederlandsprekende leden mee kunnen bereiken.

    Op een later moment kunnen we dan altijd over een NL EEP-Treffen gaan na denken, maar daar is het volgens mij nu nog net even te vroeg voor.

    Kan jij eens nadenken wat de mogelijkheden hier in zijn en dit terugkoppelen?

    Dank je wel.

    Für nicht-HolländischeTexte verwende ich ein Online-Übersetzungstool. Entschuldigung, wenn die Sätze grammatikalisch falsch sind. For the non-Dutch Text I use an online translation tool (DeepL) Sorry for some grammer errors.

    Grüße aus Holland.

    Warner


    Laptop: Dell G15 - AMD Ryzen 7 5800H - RTX 3060 6GB - 64Gb - Windows 11 / EEP 15.1 Patch 2 - Plugin 1 / EEP 17.2 Expert [X64] Plugins: 1,2

  • Ik wil vragen of het als eerste stap mogelijk is om een Nederlandse hoek op het forum

    Hello Warner

    ... you are just "talking" in the Nederlandse hoek ! :an_1::an_1:

    :aq_1::aa_1:

    eep_gogo ( RG3 )

    -------------------------

    Intel i3-540 3,2GHz 8GB, RAID10, HD 6570 1GB, W7/64 Prof., EEP 6-6.1, 10-17.0, HN13+15/16+15/16DEV, TM, "Schiefe Ebene 6 + 8", "Bahn2000", "Faszination der St. Gotthard-Nordrampe"

  • Hallo,

    Wellicht is de aanschaf van anlages zoals Nidda en Nossen enz. een oplossing voor het verkrijgen van een aantal DR modellen

    groetjes Cees

    EEP6, bis EEP17, HNOS 16

    Terra Desktop Gamer 32 Gb mem, 2 x Display 27”

    Nvidia Geforce RTX 3060. 12Gb Video memory , 1TB SSD 1TB HDD

    Windows 11

    Sketchup 2023 PRO, Blender 2.78c, Textures van http://www.textures.com

  • Gelieve een nieuw onderwerp te openen in de Nederlandse Hoek voor elke vraag die niets te maken heeft met het oorspronkelijke onderwerp. Dit zal het leven voor u en voor ons gemakkelijker maken.

    Wat heeft bijvoorbeeld het zoeken naar DR-modellen hier in deze draad gemeen met het oorspronkelijke onderwerp?

    Precies, niets!

    Dus alsjeblieft: Ander onderwerp = open een nieuw onderwerp. Dank je.

    Gruß icke

  • Beste vrienden,

    Zoals Icke heeft geschreven is het zeer wenselijk voor elk nieuw onderwerp of vraag een andere thread aan te maken. Je zal wel begrijpen dat elk onderwerp best apart behandeld wordt, anders worden de threads onoverzichtelijk.

    Mvg,

    EepNolie

    Spoiler anzeigen

    Desktop : W10 Pro 64Bit - i7-7700K 4.5Ghz - 32Gb RAM - MSI Geforce Ti Gaming X 1080 (11Gb) - 3 monitors 24"

    Laptop : W10 Home 64Bit - i7-4750HQ 3.2Ghz - 16Gb RAM - NVidia GTX960M

    Ich bin dabei seit EEP 6 und benutze jetzt EEP 17.

    Zwischendurch stelle ich Modelle zusammen...

    Free EEP-tools : Model Multiplier / Texture Multiplier / Window restore Tool / Inventory Exporter / Settings editor / Project manager

    37310-banner2018-jpg

    2 Mal editiert, zuletzt von eepnolie (NR1) (11. November 2021 um 13:11)

  • Hallo mensen, bij elkaar komen in deze rare tijd lijkt mij geen goed idee, maar we kunnen via dit medium wel onderwerpen en ideeen uitwisselen. verder lijkt mij een handboek in het Nederlands ook wel prettig. en voor sommige onder ons zijn Nederlandse modellen ook welkom. ikzelf zit liever de Alpen e.d. na te bouwen, maar vrachtwagens van Nederlandse makelij vind ik ook wel leuk. misschien komt de nieuwe DAF XG/XF ook nog eens langs hoewel ik de Volvo FH 4 ook mis in dit EEP gebeuren.

    Groeten Teunis

  • ...Het wordt toch tijd om zelf dingen te gaan maken:bd_1:

    Es wird zeit selber Sachen zu bauen:bd_1:...

    Op mijn verlanglijstje staat helemaal bovenaan...een 1700 in geel om de lokwissel van de IC Amsterdam ->Berlijn in Bad Bentheim na te kunnen bootsen ???

    Auf meine Wunschliste steht ganz oben...eine 1700 in Gelb um den Lokwechsel vom IC Amsterdam->Berlin nach machen zu können...???

    EEEC / EEP 2.43 / EEP 4 / EEP5 / EEP6.1 / EEP13 / EEP14.1 / EEP 16.4

    Bausatz Drucktastenstellpult SpDrS60 -

    Intel(R) Core(TM) i3-4340 CPU @ 3.60GHz 3.60 GHz, 8.00 GB, x64-processor

    AMD Radeon HD 5700 Series

    Windows 10 Home

  • Ben nog steeds in de proef modus en dus veel leren!

    heb net een middenmoot Schaduw station met beveiligen via seien klaar en beetjs ontwerpen voorbeeld is het Depot van Arnstadt rangeerterrein en station en ook het huidige museum depot alwaar de bekendste BR 44 DR machine gehuisvest is naast de vele andere zoek nog de maker voor een DR 01.5 liefst met nummer 01.1531-1 zoals ik haar in de jaren negentig nog voor mijn camera's had tijdens plandampf:ao_1::ag_1:

    Depot is Interessant van hieruit dubbelsporig richting Erfurt en aan de zuidkant enkele lijnen via Oberhof naar Meiningen en de andere via Paulinzella naar Saalfeld tot zover

    :aa_1:

  • Ik wens iedereen een mooie adventstijd, fijne kerstdagen en een gezond, gelukkig, en goed 2022. Hopelijk is in 2022 een Treffen mogelijk!

    Ich wünsche euch allen eine schöne Adventszeit, wunderbare Weinachten und ein gesundes, glückliges und gutes 2022. Hoffentlich sehen wir uns in 2022!

  • Beste vrienden uit Nederland,

    hebben wij u hier een hoekje gegeven waar u in uw moedertaal kunt praten en uw problemen met EEP kunt delen. Maar wees zo vriendelijk en maak een nieuw onderwerp aan als u vragen hebt over bijvoorbeeld onroerend goed of landschapselementen.

    Schrijf alstublieft niet alles in één draad. Je zult jezelf beter en sneller helpen. Een overzicht is de alfa en omega.

    Dank je wel.

    Gruß icke

  • Beste vrienden uit Nederland,

    hebben wij u hier een hoekje gegeven waar u in uw moedertaal kunt praten en uw problemen met EEP kunt delen. Maar wees zo vriendelijk en maak een nieuw onderwerp aan als u vragen hebt over bijvoorbeeld onroerend goed of landschapselementen.

    Schrijf alstublieft niet alles in één draad. Je zult jezelf beter en sneller helpen. Een overzicht is de alfa en omega.

    Dank je wel.

    Dank Icke ( icke (LP1))

    Ich hatte einige Schwierigkeiten, diese niederländische oder niederländischsprachige Ecke zu finden. Aber ich werde sie auf jeden Fall in Anspruch nehmen. Hoffentlich werden wir hier bald mehr Beiträge von niederländischen Forumsmitgliedern sehen.

    Grüße,

    Warner

    Bedankt Icke ( icke (LP1))

    Ik had even moeite om deze nederlandse of nederlandstalige hoek te vinden. Maar zal er zeker gebruik van gaan maken. Hopelijk zien we hier snel meer berichten van Nederlandstalige Forum leden verschijnen.

    Groet,

    Warner

    Für nicht-HolländischeTexte verwende ich ein Online-Übersetzungstool. Entschuldigung, wenn die Sätze grammatikalisch falsch sind. For the non-Dutch Text I use an online translation tool (DeepL) Sorry for some grammer errors.

    Grüße aus Holland.

    Warner


    Laptop: Dell G15 - AMD Ryzen 7 5800H - RTX 3060 6GB - 64Gb - Windows 11 / EEP 15.1 Patch 2 - Plugin 1 / EEP 17.2 Expert [X64] Plugins: 1,2

  • Hallo Icke ( icke (LP1))

    Danke für die Änderung. Vielleicht ist es noch möglich um die Name zu ändern nach "De Nederlandstalige hoek" ("Die niederländischsprachige Ecke")?

    Natürlich müssen wir auch an unsere südlichen Nachbarn in Belgien denken. Ich habe auch eine Antwort auf Ihren Fragebogen aus Belgien erhalten.

    Es wäre schön, wenn dies geschehen könnte.

    Mit freundlichen Grüßen,

    Warner

    Für nicht-HolländischeTexte verwende ich ein Online-Übersetzungstool. Entschuldigung, wenn die Sätze grammatikalisch falsch sind. For the non-Dutch Text I use an online translation tool (DeepL) Sorry for some grammer errors.

    Grüße aus Holland.

    Warner


    Laptop: Dell G15 - AMD Ryzen 7 5800H - RTX 3060 6GB - 64Gb - Windows 11 / EEP 15.1 Patch 2 - Plugin 1 / EEP 17.2 Expert [X64] Plugins: 1,2