EEP17 - Fout met hoogte instelling van vastgoed

Achte bitte darauf, dass Du mit deinem Thema bzw. mit deiner Frage im richtigen Bereich bist.
Die Bereiche sind: Einstellungen im Forum, EEP aktuell ab EEP7 , Splines, Rollmaterialien, Immobilien, Landschaftselemente, Signale und Schaltung, Anlagenvorstellungen, Schnappschüsse Konstrukteure, EEP Treffen , Laberecke, Online - Handbuch EEP Vielen Dank für die Unterstützung das Forum übersichtlich zu halten.
Bilder/Fotos aus dem Internet sind nur als Link gestattet. Eigene Fotos, also Fotos aus dem realen Leben, sind erstens mit Eigenes Bild als Quellenangabe zu kennzeichnen und zweitens nur als Dateianhang im Beitrag zulässig. Bilder ohne Quellenangaben und Bilder dessen Quelle das Internet wie z. B. Google ist, werden gelöscht.
  • Goedemorgen.

    Allereerst wens ik jullie het allerbeste voor 2022. Ik hoop dat we dit jaar veel gebruik gaan maken van deze Nederlandse hoek en dat we elkaar weten te vinden voor vragen en advies.

    Ik vond EEP17 onder de kerstboom tussen de cadeautjes. Dit was natuurlijk geen verrassing, aangezien het nog steeds niet mogelijk is iemand een cadeau uit de EEP-winkel te geven, maar dat doet er nu even niet toe. Ik ben nu met een inhaal actie bezig , maar ik heb op het forum al veel goede berichten over EEP17 gelezen. Ik heb dan ook al fijne aanpassingen gezien, die zelfs niet in het handboek staan.

    Het enige wat me opviel was iets vreemds dat ik geloof ik nog niet eerder heb gezien/gelezen. Ik opende mijn modelbaan, die ik oorspronkelijk in EEP15 had gebouwd, in EEP17. Maar wanneer ik een vastgoed in de 3D-weergaveplaats en vervolgens de hoogte wil aanpassen, is het me nu al verschillende keren overkomen dat object gewoon verdwijnt. In 2D is het object ook niet meer te vinden, zodat het geselecteerde object geen bizarre hoogte of diepte heeft. Het object is volledig verdwenen. De optie om de immobiliteit automatisch aan te passen aan de hoogte van het oppervlak is uitgeschakeld. Voorbeeld: Ik wil niet op een parkeerplaats staan met een auto met lekke banden en de hoogte iets willen aanpassen via de gizmo. Dit gebeurt ook met andere voertuigen. Tot nu toe heb ik dit probleem alleen met vastgoed geconstateerd.

    Herkennen jullie dit probleem? Ik heb deze vraag ook al afgelopen zaterdagavond in het Duitse Forum gesteld, maar krijg daar een heleboel views maar geen bevestiging. Misschien is mijn duitse omscrhijving niet helemaal goed.

    Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

    Groetjes,

    Warner

    Für nicht-HolländischeTexte verwende ich ein Online-Übersetzungstool. Entschuldigung, wenn die Sätze grammatikalisch falsch sind. For the non-Dutch Text I use an online translation tool (DeepL) Sorry for some grammer errors.

    Grüße aus Holland.

    Warner


    Laptop: Dell G15 - AMD Ryzen 7 5800H - RTX 3060 6GB - 64Gb - Windows 11 / EEP 15.1 Patch 2 - Plugin 1 / EEP 17.2 Expert [X64] Plugins: 1,2

  • Hallo Warner,

    Kan het zijn dat jij het vinkje op ja hebt staan bij Einfügen - Objekt an Untergrund anpassen. Dan kan de boel verschuiven ten opzichte van waar je het in het orgineel hebt geplaatst bij verschuiven van het object

    Groeten

    Cees

    EEP6, bis EEP17, HNOS 16

    Terra Desktop Gamer 32 Gb mem, 2 x Display 27”

    Nvidia Geforce RTX 3060. 12Gb Video memory , 1TB SSD 1TB HDD

    Windows 11

    Sketchup 2023 PRO, Blender 2.78c, Textures van http://www.textures.com

  • Hey Cees,

    Bedankt voor je reactie.

    Nee, die functie heb ik niet aanstaan. Als ik een straat spline of 1Spur Asphaltplatte neer leg en zet daar een immobilie op, dan verdwijnt het object op het moment dat het contact met de ondergrond verbreekt.

    Begrijp ik hieruit dat jij dit fenomeen niet in EEP17 hebt?

    Groet,

    Warner

    Für nicht-HolländischeTexte verwende ich ein Online-Übersetzungstool. Entschuldigung, wenn die Sätze grammatikalisch falsch sind. For the non-Dutch Text I use an online translation tool (DeepL) Sorry for some grammer errors.

    Grüße aus Holland.

    Warner


    Laptop: Dell G15 - AMD Ryzen 7 5800H - RTX 3060 6GB - 64Gb - Windows 11 / EEP 15.1 Patch 2 - Plugin 1 / EEP 17.2 Expert [X64] Plugins: 1,2

  • hallo Warner,

    Dat probleem ken ik niet. ik heb net een test gemaakt IN eep17 , blijft in de lucht hangen.

    EEP6, bis EEP17, HNOS 16

    Terra Desktop Gamer 32 Gb mem, 2 x Display 27”

    Nvidia Geforce RTX 3060. 12Gb Video memory , 1TB SSD 1TB HDD

    Windows 11

    Sketchup 2023 PRO, Blender 2.78c, Textures van http://www.textures.com

  • Heb jij een joy- stick aangesloten ?

    Kan ook problemen geven

    Cees

    EEP6, bis EEP17, HNOS 16

    Terra Desktop Gamer 32 Gb mem, 2 x Display 27”

    Nvidia Geforce RTX 3060. 12Gb Video memory , 1TB SSD 1TB HDD

    Windows 11

    Sketchup 2023 PRO, Blender 2.78c, Textures van http://www.textures.com

  • Nee, geen joystick of gamepad. Ik ga mijn instellingen nog eens een keer doorlopen.

    Dank je wel voor het meedenken.

    Für nicht-HolländischeTexte verwende ich ein Online-Übersetzungstool. Entschuldigung, wenn die Sätze grammatikalisch falsch sind. For the non-Dutch Text I use an online translation tool (DeepL) Sorry for some grammer errors.

    Grüße aus Holland.

    Warner


    Laptop: Dell G15 - AMD Ryzen 7 5800H - RTX 3060 6GB - 64Gb - Windows 11 / EEP 15.1 Patch 2 - Plugin 1 / EEP 17.2 Expert [X64] Plugins: 1,2

  • Goedemorgen allen,

    Ik heb contact gezocht met de supportafdeling van Trend en het advies gekregen om EEP17 opnieuw te installeren. Na dit klusje is mijn probleem voor een groot deel verdwenen. Het is nog wel aanwezig voor bijvoorbeeld de objecten van het Station Freiburg. Ik gebruik nu als workarround de CTRL-toets en linkermuistoets om de positie van een immobiliente verhogen en te verlagen. De blauwe pijl van de Gizmo probeer ik bij immobilien niet meer te gebruiken. Probeer...want het gaat soms nog wel eens fout :aa_1:

    Für nicht-HolländischeTexte verwende ich ein Online-Übersetzungstool. Entschuldigung, wenn die Sätze grammatikalisch falsch sind. For the non-Dutch Text I use an online translation tool (DeepL) Sorry for some grammer errors.

    Grüße aus Holland.

    Warner


    Laptop: Dell G15 - AMD Ryzen 7 5800H - RTX 3060 6GB - 64Gb - Windows 11 / EEP 15.1 Patch 2 - Plugin 1 / EEP 17.2 Expert [X64] Plugins: 1,2

  • Misschien helpt het om eerst je layout te bewaren en daarna terug te openen.

    Spoiler anzeigen

    Desktop : W10 Pro 64Bit - i7-7700K 4.5Ghz - 32Gb RAM - MSI Geforce Ti Gaming X 1080 (11Gb) - 3 monitors 24"

    Laptop : W10 Home 64Bit - i7-4750HQ 3.2Ghz - 16Gb RAM - NVidia GTX960M

    Ich bin dabei seit EEP 6 und benutze jetzt EEP 17.

    Zwischendurch stelle ich Modelle zusammen...

    Free EEP-tools : Model Multiplier / Texture Multiplier / Window restore Tool / Inventory Exporter / Settings editor / Project manager

    37310-banner2018-jpg

  • Hey eepnolie (NR1)

    Bedankt voor je reactie.

    Nee, dat is geen doen. Laden van mijn layout duurt 5 minuten. Als ik dat bij elk object moet doen, ben ik alleen maar aan het laden. Maar mijn probleem is al een heel eind weg dus zal Icke vragen om dit draadje te sluiten.

    Für nicht-HolländischeTexte verwende ich ein Online-Übersetzungstool. Entschuldigung, wenn die Sätze grammatikalisch falsch sind. For the non-Dutch Text I use an online translation tool (DeepL) Sorry for some grammer errors.

    Grüße aus Holland.

    Warner


    Laptop: Dell G15 - AMD Ryzen 7 5800H - RTX 3060 6GB - 64Gb - Windows 11 / EEP 15.1 Patch 2 - Plugin 1 / EEP 17.2 Expert [X64] Plugins: 1,2