Nieuwe (re) computer

!!! Please ensure, that your contribution or question is placed into the relevant section !!!
Questions about rolling stock, for example, do not belong in "Questions about the Forum". Following is perhaps the right area where your question will be better looked after:
General questions to EEP , Splines, rolling stock, Structures in EEP, landscape elements, Signalling system and controlling, designers, Europe-wide EEP meetings , Gossip
Your cooperation to keep the forum clear is appreciated.
In the case of pictures that are attached to the article, the source must also be stated. This also applies to your own pictures, which were taken by you. Pictures without source information will be deleted!
  • Beste Eep genoten,

Al jaren bouw ik fanatiek met Eep..tegenwoordig al 17, aan een grote stad, mijn Rotterdam. Met tram van toen en metro's van nu, heerlijk om te doen. Nu is het zo dat mijn huidige pc wat verouderd is en het tijd wordt voor een betere.

Mijn zoon heeft voor mij een heuse game pc en daar kan ik wel een flinke tijd mee vooruit. Toch vraag ik mij af of ik alles zo over kan zetten. Uiteraard werk ik alleen nog met 17 maar heb nog eerdere versies staan...zou ik die er ook weer op moeten zetten? Ben ik niet van plan maar zou ik daardoor niet het 1 en andere missen? Ook is er in de tussentijd aardig wat free modellen bijgekomen en ook nog eens textuuraanpassingen etc. Mijn vraag aan jullie is hoe jullie dit aan zouden pakken, gewoon zodat ik straks probleemloos verder kan met deze super hobby. Ik dank jullie hartelijk voor het advies.

groeten Leo

Windows 10 /

Processor - Intel(R) Core(TM) i7-7800X CPU @ 3,50GHz 3,50GHz

64-bit besturing, x64 processor

Ram geheugen - 24,0 GB

EEP 11 t/m 16 Nu: EEP 16.4 plug-in 1,2,4/EEP17

• Goedemiddag Leo,

ik ben totaal geen computer deskundige, maar ik heb het laten doen door mijn computer deskundige.

Ik heb nl 2 gelijke computers, HP computers, en toen ik de oude inwisselde voor een nieuwe heb ik dit laten doen, misschien niet de goedkoopste manier, maar ik

was er wel van verzekerd dat alles was ik had een programma''s free models en vroegere programma's daadwerkelijk overgezet werden en

nu al een jaar geleden het ging perfect. Alles was overgezet en het werkte van de eerste minuut

Ik weet dit is geen raad maar een soort advies.

ruud

Windows 11, EEP 17, EEP 16 und EEP 15. HP Pavilion Desktop TP01 1570nd 8 GB RAM - 256 GB PCIe® NVMe™ SSD + 1 TB HDD, Intel® Core™ i5-10400F (6 Kerne), NVIDIA® GeForce® GTX 1660 Super™ (6 GB GDDR6 reserviert)

• hallo Leo,

ik neem aan dat je regelmatig een backup/kopie maakt op een losse drive USB, van de hele resourses map, na herinstallatie op je nieuwe PC deze backup kopiëren naar de resourcen in EEP 17 van je nieuwe PC, opnieuw scannen en dan heb je alles weer beschikbaar. Oude versies hen je niet nodig als je geen gebruik maakt van een oudere HN versie en je bij een nieuwe versie altijd de resources geheel hebt laten overnemen.

Succes met de andere computer

Cees

EEP6, EEP16, HNOS 16

Terra Desktop Gamer 6100

Nvidia Geforce GT5X 960 4GB Video memory , 500GB SSD 1TB HDD

Windows 10

Sketchup 2021 PRO, Blender, Textures van http://www.textures.com

• Hallo Ruud, dank voor je reactie,

Met andere programma's maak ik mij niet zo een zorgen dat lukt me wel, het gaat me meer om het feit dat ik niet alles kwijt wil raken aangaande EEP. Ook hen ik bv tram apart geinstalleerd zodat ze alleen met eigen nummer en koersbord rijden...dat wil ik heel graag behouden. Ik ben het soort type die eerst zeker wil zijn van wat hij moet gaan doen ( schrijf ik met een big smile).

Nomaals dank Ruud,

groeten leo

Windows 10 /

Ram geheugen - 24,0 GB

• Hallo Cees,

Dank je wel, erg blij met wat je schrijft. Wel sla ik hetgeen op wat ik bouw, maak dus nooit een kopie van de resourcen. Heb dat bij deze gedaan, dank voor de tip. Het veranderen van pc hoeft dus blijkbaar niet omslachtig te zijn. Wat ook fijn is...de vorige versies kan ik dus achterwege laten...toppie Cees.

groeten leo

Windows 10 /

Ram geheugen - 24,0 GB

• Leo,

bij crashes van een schijf of een analage die je aan het bouwen bent en niet meer wil opstarten is een backup wel heel plezierig, ben je niet verplicht opnieuw te beginnen. Dus mijn tip is ga dat regelmatig doen die kopie maken.

veel plezier verder met EEP

Cees

EEP6, EEP16, HNOS 16

Terra Desktop Gamer 6100

Nvidia Geforce GT5X 960 4GB Video memory , 500GB SSD 1TB HDD

Windows 10

Sketchup 2021 PRO, Blender, Textures van http://www.textures.com

• Hey Leo,

De tip van CeesB zou moeten volstaan.

In de oudere berichten op het forum is dit al eervlder besproken. Daarbij kwam steeds naar voren dat de resourcen map de meest belangrijke is voor de eerder verzamelde objecten (gekocht of freemodelle).

Succes met het installeren. Vergeet je handtekening niet aante vullen et je nieuwe configuratie. Dat helpt bij eventuele problemen en vragen.

Groet,

Warner

Für nicht-HolländischeTexte verwende ich ein Online-Übersetzungstool. Entschuldigung, wenn die Sätze grammatikalisch falsch sind.

For the non-Dutch Text I use an online translation tool (DeepL) Sorry for some grammer errors.

Grüße aus Holland.

Warner

Laptop: Dell G15 - AMD Ryzen 7 5800H - RTX 3060 6GB - 16Gb - Windows 11 / EEP 15.1 Patch 2 - Plugin 1 / EEP 17 Patch 3

• heb nog eerdere versies staan...zou ik die er ook weer op moeten zetten? Ben ik niet van plan maar zou ik daardoor niet het 1 en andere missen?

Hallo Leo :)

nee, dat hoef je niet en dat zou je ook niet moeten doen. EEP 17 bevat alle functies van de vorige versies.

Mijn vraag aan jullie is hoe jullie dit aan zouden pakken, gewoon zodat ik straks probleemloos verder kan met deze super hobby.

Installeer eerst EEP 17 op uw nieuwe PC. Sluit EEP af en hernoem (of verwijder) de map Resources. Kopieer vervolgens de volledige map met bronnen van uw oude PC, bijvoorbeeld naar een USB-stick, en plak deze in uw EEP-map op uw nieuwe PC. Wanneer u EEP op de nieuwe PC opstart, moet u zich opnieuw registreren en dan moet u al uw modellen en planten van de oude PC beschikbaar hebben.

Aangezien ik geen Nederlands versta, vertaling door DeepL.

Hallo Leo :)

nein, das brauchst Du nicht und solltest Du nicht. EEP 17 enthält alle Funktionen der früheren Versionen.

Installiere zunächst EEP 17 auf Deinem neuen PC. Beende EEP und benenne den Ressourcen-Ordner um (oder lösche ihn). Kopiere dann den kompletten Ressourcen-Ordner von Deinem alten PC z.B. auf einen USB-Stick und füge ihn auf Deinem neuen PC in Deinen EEP-Ordner ein. Wenn Du EEP auf dem neuen PC dann startest, musst Du Dich neu registrieren und hast danach alle Deine Modelle und Anlagen aus dem alten PC zur Verfügung.

Da ich kein niederländisch verstehe, Übersetzung durch DeepL.

Gegroet Ingo

Threema - Sicherer und privater Messenger

Meine Threema-ID

Warum Threema?

Win 11x64 Professional, Gigabyte B360M AORUS, Intel Core i7-8700K, 32GB RAM, NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti 4GB, Philips 273V7QDAB Full HD

Windows Firewall und Defender
    EEP 15.1 Expert Patch 2, Plugins: 1

EEP 16.4 Expert, Plugins: 1,2,3,4

EEP 17.0 Expert Patch 3

• Beste EEP genoten,

Hartelijk dank voor de antwoorden, ik kan er echt wat mee. Het is fijn om het goed te kunnen lezen, het neemt zoveel twijfel weg. Een kopie van de resources....dat is mij al die tijd ontgaan...dank jullie voor al de tips.

groeten leo

Windows 10 /

Ram geheugen - 24,0 GB

• Het enige wat je moet doen is bij de eerste start van EEP 17 je terug "registeren", maw je login en paswoord even invoeren. In principe heb je tot 3x de mogelijkheid EEP te registreren.

Voor het geval je in de toekomst nog een backup wil maken kan ik je bvb de gratis tool FreeFileSync aanraden. Deze kan een backup maken van je bestanden en heeft zelfs een realtime-module die je desgewenst kan activeren waardoor je een extra verzekering hebt.

Veel succes !

Desktop : Windows 10 Pro 64Bit - i7-4790 4.0Ghz - 32Gb RAM - Asus Geforce GTX-06G 1060 (6Gb) - Dual screen Asus VS247 24"
    Laptop : Windows 10 Home 64Bit - i7-4750HQ 3.2Ghz - 16Gb RAM - NVidia GTX960M

Ich bin dabei seit EEP 6 und benutze jetzt EEP 17

Free EEP-tools : Model Multiplier / Texture Multiplier / EEP window restore Tool / EEP Inventory Exporter / EEP-17+ Settings editor

37310-banner2018-jpg

• Beste EEP beoordeeld,

Het afgelopen weekend heb ik mijn nieuwe(re) computer geïnstalleerd. De pc bevat:

64-bits besturing, x64-processor

Ram-knooppunt - 24,0 GB

(Mijn handtekening in het midden aangepast) .

DE pc heb ik uitgerust met een compleet mooie installatie van windows 10 home.

Zoals jullie adviseerde had ik een kopie gemaakt van de source map en deze over de map van eep 17 gezet. Registratie en al mn aankopen en wijzigingen worden getoond in mijn EEP.

Echert, is er een klein dingetje... in de 3D-objecteditor de voorbeeld functie niet getoond (we zouden het willen veranderen), in de 2D-functie iheeft het nooit gewerkt. (ook geen vak). In de beschrijfaanwijzing las ik dat het ook in 2d dit zou moeten werken..

Het is best vervelend, eigenlijk ondoenlijk, om niet te zien wat je zoekt aan bv bomen van rolmateriaal. Noem me dom, of dat het al eens beschreven is, maar na 3 dagen zoeken richt ik toch maar toch jullie. Is het een instellin of de installatie niet goed gegaan? Ik weet het niet ....graag zou ik het weten.

Bijgevoegde foto is gemaakt met mijn telefoon en begunstigde van de foto.

Hopelijk weten jullei raad, alvast mijn hartelijke dank.

Met vriendelijke groet,

Leo

Windows 10 /

Ram geheugen - 24,0 GB

The post was edited 1 time, last by Borgdrone ().

• Hey Leo ( Borgdrone ),

Misschien aanvullend de modellen even scannen? Ik lees niet uit je post dat je dit gedaan hebt.

Groet,

Warner

Für nicht-HolländischeTexte verwende ich ein Online-Übersetzungstool. Entschuldigung, wenn die Sätze grammatikalisch falsch sind.

For the non-Dutch Text I use an online translation tool (DeepL) Sorry for some grammer errors.

Grüße aus Holland.

Warner

Laptop: Dell G15 - AMD Ryzen 7 5800H - RTX 3060 6GB - 16Gb - Windows 11 / EEP 15.1 Patch 2 - Plugin 1 / EEP 17 Patch 3

• Hallo Waarschuwer ( zo wordt je naam bij mij weergegeven)

Dank voor je reactie. lk heb inderdaad de scan gedaan, was mij ook geadviseerd. Ik kan namelijk wel de modellen gebruiken, alleen niet zien in het voorbeeld.

Groeten leo

Windows 10 /

Ram geheugen - 24,0 GB

• Goedemorgen Leo ( Borgdrone ),

Waarschuwer verschijnt als EEP-Forum Lidnaam als je de site automatisch naar het Nederlands laat vertalen.

Maar het is toch echt Warner.

Helaas kan ik je geen ander advies geven. Ik heb dit fenomeen niet eerder gezien.

Misschien je vraag even via een online tool (Google vertaal of DeepL) even naar het Duits laten vertalen en je vraag nogmaals stellen in een nieuw draadje.

Hopelijk krijg je snel een antwoord.

Fijne dag.

Groeten,

Warner

Grüße aus Holland.

Warner

• Hallo walter,

lnderdaad...ondanks je het in Nederlands schrijft vertaalt chrome het naar Nederlands. Met bovenstaand stukje ging er ook wat moeite gepaaid om het leesbaar te krijgen. Maar ik begreep jouw reactie...

Bedankt voor je hulp....zal er op een gegeven moment vast achter komen...of tip vinden.

Goeten leo

Windows 10 /

Ram geheugen - 24,0 GB

• Dit is een "gekend" probleem en heeft te maken met een OCX-bestand dat niet correct geregistreerd is.

Kijk even hier...

Desktop : Windows 10 Pro 64Bit - i7-4790 4.0Ghz - 32Gb RAM - Asus Geforce GTX-06G 1060 (6Gb) - Dual screen Asus VS247 24"

Free EEP-tools : Model Multiplier / Texture Multiplier / EEP window restore Tool / EEP Inventory Exporter / EEP-17+ Settings editor

37310-banner2018-jpg

• Beste Nolie,

Vriendelijk dank voor je reactie en uitleg. Ik ben er een tijd mee bezig en het wil maar niet lukken. Handmatig invoeren van de code accepteert het ssyteem niet. Wat ik fout doe is mij niet bekend, zou het komen doordat ik de source map overschreven heb met die map die ik bewaarde? Helaas wil het niet lukken op het moment.....maar ben al blij te weten wat de oorzaak van het probleem is...nu nog oplossen.

foto( door mij gemaakt) betreffende foutmelding na reg regeistratie. c:syswow64\regsvr32 C:syswow64\Trend\EEP17\Preview17_64.ocx

heel erg bedankt voor de steun,

groeten leo

Windows 10 /

Ram geheugen - 24,0 GB

• zou het komen doordat ik de source map overschreven heb met die map die ik bewaarde

Als je de Resourcen-map bedoelt met de modellen, dan in principe niet, aangezien deze geen exe, dll of ocx bevat.

Heb je EEP als administrator geïnstalleerd ?

Misschien ook je Windows-settings eens controleren, UAC bvb laag zetten.

Let er ook op dat je EEP met de juiste exe start.

37310-banner2018-jpg

• Beste Noli,

Dank voor de reactie. Het is gelukt...alles functioneert weer zoals het moet.

Je schreef iets over "beheerd". daarop heb ik via "windows, programmas verwijderen" EEP 17 ge de installeerd. Register opgeschoond en deComputer herstart.

Vervolgens EEP 17 opnieuw geinstalleerd, als beheerder. Lecentiecode en sources bleven gehandhaafd, hoefde na installatie niets te doen. Wel is het zo dat "Vorschau" weer werkt...super.

Hartelijk dank.

blijde groeten

Leo

Windows 10 /

Ram geheugen - 24,0 GB