V15NDB20015

!!! Please ensure, that your contribution or question is placed into the relevant section !!!
Questions about rolling stock, for example, do not belong in "Questions about the Forum". Following is perhaps the right area where your question will be better looked after:
General questions to EEP , Splines, rolling stock, Structures in EEP, landscape elements, Signalling system and controlling, designers, Europe-wide EEP meetings , Gossip
Your cooperation to keep the forum clear is appreciated.
In the case of pictures that are attached to the article, the source must also be stated. This also applies to your own pictures, which were taken by you. Pictures without source information will be deleted!
  • Goedeavond,

Ik heb een klein probleem met de instalatie van V15NDB20015. Gewoon gedownload alles perfect maar nu deel 2

WICHTIG !!

Nach der Installation muessen die Schriften aus dem Ordner

Resourcen/Fonts installiert werden.

Beachten Sie dazu auch die Dokumentation V15NDB20015_DEU.pdf

im Ordner Resourcen/Doc/DB2.

Dit tweede deel snap ik niet helemaal, in Ordner Resources/Fonts vind ik helaas niets

en in recoursen doc db2 kan ik ook niets vinden

Kan iemand mij misschien helpen met dit

Hartelijk dank

Ruud

Windows 11, EEP 17, EEP 16 und EEP 15. HP Pavilion Desktop TP01 1570nd 8 GB RAM - 256 GB PCIe® NVMe™ SSD + 1 TB HDD, Intel® Core™ i5-10400F (6 Kerne), NVIDIA® GeForce® GTX 1660 Super™ (6 GB GDDR6 reserviert)

• Guten Abend @Ruudn

vielleicht hilft Dir das etwas:

Auf der Seite von DB2 ist dieser Link zu finden: https://db-eep.de/Tools/Font.aspx ,

lade diese zip.Datei herunter in dein Downloadverzeichnis.

Jetzt kannst Du diese Datei extrahieren und die darin enthaltene .ttf ins Verzeichnis C:\Windows\fonts\ kopieren/installieren.

So, und jetzt in EEP eine Probieranlage oder eine neue Anlage öffnen/erstellen und irgendein Modell in"grün" mit Beschriftungsfunktion platzieren. Jetzt kannst Du unter Ojekteigenschaften in dem Fenster die Beschriftungsfunktion aufrufen - die Sonderzeichen von DB2 sollten vorhanden sein.

Der Font Bahnschrift.ttf sollte bereits unter C:\Windows\fonts\ gespeichert sein - den müßtest Du ohne Probleme verwenden können.

Misschien helpt dit je een beetje:

Op de DB2-pagina vindt u deze link: https://db-eep.de/Tools/Font.aspx , download dit zip-bestand naar uw download map.

Nu kunt u dit bestand uitpakken en de .ttf die erin staat kopiëren/installeren naar de map C:\Windows\fonts\.

Open/creëer nu een test layout of een nieuwe layout in EEP en plaats een willekeurig model in "groen" met een labeling functie. Nu kunt u de labelfunctie onder projecteigenschappen in het venster oproepen - de speciale tekens van DB2 moeten beschikbaar zijn.

Het lettertype Bahnschrift.ttf zou al opgeslagen moeten zijn onder C:\Windows:\fonts\ - u zou het zonder problemen moeten kunnen gebruiken.

Uwe06 meint, das hilft:ae_1:

Uwe aus Uelzen in der Lüneburger Heide:aq_1:

"es ist und bleibt mein Hobby :bj_1:"

Meine Texturen sind von http://www.textures.com.

"One or more textures on this 3D model have been created with photographs from Textures.com.

These photographs may not be redistributed by default; please visit http://www.textures.com for more information."

AMD FX(tm) 4300 4-Core 3,8 Ghz, 32GB RAM, Win11Pro21H2-22000.613

GeForce GTX 1050i 4GB 430.86

EEP17.0 P3, Modell- u. Zug-Explorer, MK, TM u. Höhengenerator HStoni54:ap_1:

• Danke Uwe fuer deine hilfe ich versuche es mahl est wann das nicht klappt komme ich wieder zurick

schoene gruss

Rudy

Windows 11, EEP 17, EEP 16 und EEP 15. HP Pavilion Desktop TP01 1570nd 8 GB RAM - 256 GB PCIe® NVMe™ SSD + 1 TB HDD, Intel® Core™ i5-10400F (6 Kerne), NVIDIA® GeForce® GTX 1660 Super™ (6 GB GDDR6 reserviert)

• Beste Rudy,

Je kan het zip-bestand downloaden en het lettertype (ttf) uitpakken, bvb op je desktop (bureaublad).

Daarna hierop rechtsklikken en de functie "Installeren" aanklikken.

Mvg,

Noël

Desktop : Windows 10 Pro 64Bit - i7-4790 4.0Ghz - 32Gb RAM - Asus Geforce GTX-06G 1060 (6Gb) - Dual screen Asus VS247 24"
    Laptop : Windows 10 Home 64Bit - i7-4750HQ 3.2Ghz - 16Gb RAM - NVidia GTX960M

Ich bin dabei seit EEP 6 und benutze jetzt EEP 17

Free EEP-tools : Model Multiplier / Texture Multiplier / EEP window restore Tool / EEP Inventory Exporter / EEP-17+ Settings editor

37310-banner2018-jpg

• Noël

Bedankt voor je hulp, maar ik zit nu al vast ik kom niet verder ik het het gedownload maar dan

het probleem is altijd als ik het niet zie wat ik moet doen kom ik er eigenlijk nooit goed uit

zeker niet met dit soort dingen

Ruud

• Ik vermoed dat je het zip-bestand hebt gedownload ?

Sla het op je bureaublad op (of ergens anders waar je het kan terugvinden). Je hoeft het in principe niet uit te pakken...

Dan dubbelklik je erop en zie je normaal gezien 2 bestanden staan :

Dubbelklik op het fontbestand (dus niet de pdf), of klik met rechtermuisknop en kies de optie "Openen".

Je ziet dan het voorbeeld zoals in bovenstaande afbeelding. Klik nu op de knop "Installeren".

Desktop : Windows 10 Pro 64Bit - i7-4790 4.0Ghz - 32Gb RAM - Asus Geforce GTX-06G 1060 (6Gb) - Dual screen Asus VS247 24"
    Laptop : Windows 10 Home 64Bit - i7-4750HQ 3.2Ghz - 16Gb RAM - NVidia GTX960M

Ich bin dabei seit EEP 6 und benutze jetzt EEP 17

Free EEP-tools : Model Multiplier / Texture Multiplier / EEP window restore Tool / EEP Inventory Exporter / EEP-17+ Settings editor

37310-banner2018-jpg

• Noël,

Het is gelukt, heb ook de documentatie uitgedraaid en nu kijken of ik daar uit kom

is nog al een heel boekdeel hoe het werkt.

Heel hartelijk bedankt voor je uitleg

Ruud