Neukonstuktion Fals 167, Fals 175/176, Seitenentladewagen

!!! Please ensure, that your contribution or question is placed into the relevant section !!!
Questions about rolling stock, for example, do not belong in "Questions about the Forum". Following is perhaps the right area where your question will be better looked after:
General questions to EEP , Splines, rolling stock, Structures in EEP, landscape elements, Signalling system and controlling, designers, Europe-wide EEP meetings , Gossip
Your cooperation to keep the forum clear is appreciated.
In the case of pictures that are attached to the article, the source must also be stated. This also applies to your own pictures, which were taken by you. Pictures without source information will be deleted!
  • Ich wünsche mir von unseren Güterwagen-Kons SK2, SB3, TobiBahn (TU1) oder andere für die Epoche 3/3a und Epoche 4 Seitenentladewagen, die unsere Scheibenrad-Modelle aus dem konvertiertem Grundbestand (mittlerweile View-Only) , daß ich mein Projekt der "Modellbundesbahn" weiter vervollständigen kann.

    Lothar nohabs hat mich über die Seiten-Entlader aufgeklärt:

    Zitat aus dem Bericht "die Schwerkraft ruft...":

    Hallo Uwe06

    Der Fals 180 ist ab ca. 1980 entstanden, Fals 181 mit mechanischer Klappen 1981 und der Fals 183 mit hydraulischen Seitenklappen auch um die 1981.

    Ep.III typisch wären Fals 175/176 gebaut um 1970/71 oder die Fals 167 als ur-Seitenentlader ab ca. 1954 entstanden.

    LG Lothar :aq_1:  


    Also wie wäre es denn mit den Fals 167 und/oder den Fals 175/176, wer hat Lust?

  • Uwe06 June 3, 2024 at 7:01 PM

    Changed the title of the thread from “Neukonstuktion Fals 167, Fals 175/176, Seitenenladewagen” to “Neukonstuktion Fals 167, Fals 175/176, Seitenentladewagen”.