Posts by CeesB

Leo,

bij crashes van een schijf of een analage die je aan het bouwen bent en niet meer wil opstarten is een backup wel heel plezierig, ben je niet verplicht opnieuw te beginnen. Dus mijn tip is ga dat regelmatig doen die kopie maken.

veel plezier verder met EEP

Cees

hallo Leo,

ik neem aan dat je regelmatig een backup/kopie maakt op een losse drive USB, van de hele resourses map, na herinstallatie op je nieuwe PC deze backup kopiëren naar de resourcen in EEP 17 van je nieuwe PC, opnieuw scannen en dan heb je alles weer beschikbaar. Oude versies hen je niet nodig als je geen gebruik maakt van een oudere HN versie en je bij een nieuwe versie altijd de resources geheel hebt laten overnemen.

Succes met de andere computer

Cees

Ruud,

Ik heb dit probleem ook een keer gehad. Heb het toen op weten te lossen door, depot in-en uitgang verwijderen. Waar de uitgang van het nieuwe depot moet komen eerst controleren of de rail in de rijrichting van de uitgang ligt, evt. Rail omkeren van richting. Het signaal wat een trein laat vertrekken direct weer op halt zetten nadat de eerste trein is vertrokken, let op een trein komt in zijn geheel uit het depot dus zet het signaalcontact op voldoende afstand van de depot uitgang. De depot ingang ook controleren of de rail in de goede rijrichting ligt. Zorg voor het vullen van het depot dat het uitrijsignaal op rood staat en dat het depot nog geen treinen laat vertrekken (tijdelijk gen of ander signaalnr gebruiken). Dan op inrijrail de binnenrijdende treinen een voor een op de rail zetten met de juiste rijrichting van de trein, als het depot is gevuld nog regelen van het groen geven van het uitrijsignaal. In mijn geval was dat vlak voor het inrijden van een trein.

ik hoop dat je hier iets aan hebt

Cees

Nach einer kurzen Pause habe ich die Arbeit an dieser Anlage wieder aufgenommen.

Zunächst habe ich die Anlage auf der Flussseite erweitert, was mir die Möglichkeit gab, meine Modelle der Maas-Eisenbahnbrücken von Rotterdam zu platzieren. Ich habe eine Kombination aus den beiden Brücken, der Eisenbahnbrücke in Kombination mit der Hef-Brücke, gewählt.

An der Seite der Brücke habe ich meine eigene Version des Bahnhofs von Blaak platziert, der vor einigen Jahren durch einen Eisenbahntunnel und eine U-Bahn-Station ersetzt wurde.

In den letzten Jahren habe ich einige niederländische Triebwagen und Lokomotiven gebaut, die über die Brücken und die Schwebebahn fahren. Neben meinen eigenen Waggons verwende ich auch die schönen D-Zug-Waggons von JW3 und diverse Güterwaggons anderer Hersteller.

Neben den selbstgebauten Schiffen sind 4 Yachten aus der EEP6-Kollektion von WS2 unterwegs.

Auch das "Wiie Huis"und die Würfelhäuser (Rotterdam) wurden in einer eigenen Version untergebracht.

Von einer anderen im Bau befindlichen Anlage habe ich die Abtei Rolduc aus Kerkrade Limburg auf einem Hügel hinter der van Nelle-Fabrik übernommen.

In meiner Heimatstadt Maassluis habe ich das Wohnhaus, in dem ich wohne, rekonstruiert und auf meine Anlage gestellt. Dieses Bauprojekt war eines meiner ersten großen Projekte.

Und nun zu den Bildern, die Ihnen hoffentlich genauso viel Spaß machen wie mir der Bau.

Übersetzt mit http://www.DeepL.com/Translator (kostenlose Version)

Na een korte pauze heb ik het werken aan deze baan weer opgepakt.

Allereerst heb ik de baan uitgebreid aan de rivierzijde, hierdoor kreeg ik de mogelijkheid om mijn modellen van de Maas spoorbruggen uit Rotterdam te plaatsen. Ik heb een combinatie van de 2 bruggen neergezet de spoorbrug in combinatie met de Hef-brug.

Aan de walkant van de brug heb ik de luchtspoorbrug met station Blaak uit Rotterdam, in een eigen versie, geplaatst deze is al een aantal jaren geleden vervangen door een spoortunnel en een ondergronds station.

Ik heb de afgelopen jaren een paar Nederlandse treinstellen en Locomotieven gemaakt deze rijden over de bruggen en luchtspoorweg. Naast eigen wagons wordt ook dankbaar gebruik gemaakt van de schitterende D-trein wagons van JW3 en diverse goederenwagons van andere constructeurs.

Naast zelf gebouwde schepen varen ook een 4-tal jachten uit het EEP6 bestand van WS2 rond.

Verder zijn ook het Witte Huis de Kubuswoningen (Rotterdam) in een eigen uitvoering geplaatst.

Van een andere baan in aanbouw heb ik de Abdij Rolduc uit Kerkrade Limburg op een heuvel achter de van Nelle fabriek overgenomen.

Uit mijn woonplaats Maassluis heb ik het appartementencomplex waar ik in woon nagebouwd en in de baan geplaatst, dit bouwproject was 1 van de eerste groot opgezette projecten van mij.

En dan nu de foto’s, hopelijk hebt u net zoveel plezier bij het bekijken als ik met het bouwen heb gehad.

G12 "nog tips voor me ?"

Misschien kun je wat meer vertellen waarover je tips wilt krijgen. Als je specifieke vragen hebt kunnen we altijd kijken over ik, of anderen daar wat zinnigs over kan vertellen.

Veel succes en plezier met het bouwen van je modellen en banen.

groeten uit Maassluis, Cees.

--

Vielleicht können Sie uns ein wenig mehr darüber erzählen, wozu Sie Tipps benötigen. Wenn Sie spezielle Fragen haben, können wir immer sehen, ob ich oder andere einen Sinn darin erkennen können.

Viel Glück und viel Spaß beim Bau Ihrer Modelle und Anlagen.

Grüße aus Maassluis, Cees

Hallo,

Ik ben vanaf EEP6 tot heden (EEP17 reeds besteld) bezig met deze fantastisch hobby. Bouw van banen met een Nederlands landschap is waar ik vanaf het begin mijn aandacht en veel tijd aan heb besteed.

Dat betekend het zelf bouwen van de nodige modellen. Vandaar dat ik in de tijd van EEP6 met HomeNos 5 begonnen ben en de meeste tussenliggende versies t/m HN16 heb gebruikt..

De modellen teken in met Sketchup en via Blender een export naar EEP voor inzet in een baan.

Daarnaast heb ik in de loop der jaren een flink pakket aan modellen en banen van de diverse constructeurs aangeschaft.

Groeten

Cees

Ich bin seit EEP6 bis heute (EEP17 ist bereits bestellt) in dieses fantastische Hobby involviert. Ich habe mich von Anfang an auf den Bau von Layouts mit einer niederländischen Landschaft konzentriert und viel Zeit darauf verwendet.

Das bedeutet, dass ich die erforderlichen Modelle selbst bauen muss. Deshalb habe ich mit HomeNos 5 in der Zeit von EEP6 begonnen und die meisten Zwischenversionen bis zu HN16 verwendet.

Ich zeichne die Modelle in Sketchup und exportiere sie über Blender nach EEP, um sie in einem Layout zu verwenden.

Im Laufe der Jahre habe ich auch eine große Anzahl von Modellen und Anlagen von verschiedenen Herstellern erworben.

Grüße

Cees

Übersetzt mit http://www.DeepL.com/Translator (kostenlose Version)