Posts by Borgdrone

Beste Noli,

Dank voor de reactie. Het is gelukt...alles functioneert weer zoals het moet.

Je schreef iets over "beheerd". daarop heb ik via "windows, programmas verwijderen" EEP 17 ge de installeerd. Register opgeschoond en deComputer herstart.

Vervolgens EEP 17 opnieuw geinstalleerd, als beheerder. Lecentiecode en sources bleven gehandhaafd, hoefde na installatie niets te doen. Wel is het zo dat "Vorschau" weer werkt...super.

Hartelijk dank.

blijde groeten

Leo

Beste Nolie,

Vriendelijk dank voor je reactie en uitleg. Ik ben er een tijd mee bezig en het wil maar niet lukken. Handmatig invoeren van de code accepteert het ssyteem niet. Wat ik fout doe is mij niet bekend, zou het komen doordat ik de source map overschreven heb met die map die ik bewaarde? Helaas wil het niet lukken op het moment.....maar ben al blij te weten wat de oorzaak van het probleem is...nu nog oplossen.

foto( door mij gemaakt) betreffende foutmelding na reg regeistratie. c:syswow64\regsvr32 C:syswow64\Trend\EEP17\Preview17_64.ocx

heel erg bedankt voor de steun,

groeten leo

Hallo walter,

lnderdaad...ondanks je het in Nederlands schrijft vertaalt chrome het naar Nederlands. Met bovenstaand stukje ging er ook wat moeite gepaaid om het leesbaar te krijgen. Maar ik begreep jouw reactie...

Bedankt voor je hulp....zal er op een gegeven moment vast achter komen...of tip vinden.

Goeten leo

Hallo Waarschuwer ( zo wordt je naam bij mij weergegeven)

Dank voor je reactie. lk heb inderdaad de scan gedaan, was mij ook geadviseerd. Ik kan namelijk wel de modellen gebruiken, alleen niet zien in het voorbeeld.

Groeten leo

Beste EEP beoordeeld,

Het afgelopen weekend heb ik mijn nieuwe(re) computer geïnstalleerd. De pc bevat:

Processor - Intel(R) Core(TM) i7-7800X CPU @ 3,50GHz 3,50GHz

64-bits besturing, x64-processor

Ram-knooppunt - 24,0 GB

(Mijn handtekening in het midden aangepast) .

DE pc heb ik uitgerust met een compleet mooie installatie van windows 10 home.

Zoals jullie adviseerde had ik een kopie gemaakt van de source map en deze over de map van eep 17 gezet. Registratie en al mn aankopen en wijzigingen worden getoond in mijn EEP.

Echert, is er een klein dingetje... in de 3D-objecteditor de voorbeeld functie niet getoond (we zouden het willen veranderen), in de 2D-functie iheeft het nooit gewerkt. (ook geen vak). In de beschrijfaanwijzing las ik dat het ook in 2d dit zou moeten werken..

Het is best vervelend, eigenlijk ondoenlijk, om niet te zien wat je zoekt aan bv bomen van rolmateriaal. Noem me dom, of dat het al eens beschreven is, maar na 3 dagen zoeken richt ik toch maar toch jullie. Is het een instellin of de installatie niet goed gegaan? Ik weet het niet ....graag zou ik het weten.

Bijgevoegde foto is gemaakt met mijn telefoon en begunstigde van de foto.

Hopelijk weten jullei raad, alvast mijn hartelijke dank.

Met vriendelijke groet,

Leo

Beste EEP genoten,

Hartelijk dank voor de antwoorden, ik kan er echt wat mee. Het is fijn om het goed te kunnen lezen, het neemt zoveel twijfel weg. Een kopie van de resources....dat is mij al die tijd ontgaan...dank jullie voor al de tips.

groeten leo

Hallo Cees,

Dank je wel, erg blij met wat je schrijft. Wel sla ik hetgeen op wat ik bouw, maak dus nooit een kopie van de resourcen. Heb dat bij deze gedaan, dank voor de tip. Het veranderen van pc hoeft dus blijkbaar niet omslachtig te zijn. Wat ook fijn is...de vorige versies kan ik dus achterwege laten...toppie Cees.

groeten leo

Hallo Ruud, dank voor je reactie,

Met andere programma's maak ik mij niet zo een zorgen dat lukt me wel, het gaat me meer om het feit dat ik niet alles kwijt wil raken aangaande EEP. Ook hen ik bv tram apart geinstalleerd zodat ze alleen met eigen nummer en koersbord rijden...dat wil ik heel graag behouden. Ik ben het soort type die eerst zeker wil zijn van wat hij moet gaan doen ( schrijf ik met een big smile).

Nomaals dank Ruud,

groeten leo

Beste Eep genoten,

Al jaren bouw ik fanatiek met Eep..tegenwoordig al 17, aan een grote stad, mijn Rotterdam. Met tram van toen en metro's van nu, heerlijk om te doen. Nu is het zo dat mijn huidige pc wat verouderd is en het tijd wordt voor een betere.

Mijn zoon heeft voor mij een heuse game pc en daar kan ik wel een flinke tijd mee vooruit. Toch vraag ik mij af of ik alles zo over kan zetten. Uiteraard werk ik alleen nog met 17 maar heb nog eerdere versies staan...zou ik die er ook weer op moeten zetten? Ben ik niet van plan maar zou ik daardoor niet het 1 en andere missen? Ook is er in de tussentijd aardig wat free modellen bijgekomen en ook nog eens textuuraanpassingen etc. Mijn vraag aan jullie is hoe jullie dit aan zouden pakken, gewoon zodat ik straks probleemloos verder kan met deze super hobby. Ik dank jullie hartelijk voor het advies.

groeten Leo

Beste Warner,

Geweldig, dank je wel. Naast het leren van het Bouwen met EEP, moet je ook nog het spoorjargon in het Duits onder de knie krijgen, het leren van hoe elk woord in het Duits en het bewerken etc. lege rossen zee bij. Maar met jouw van de beschrijfaanwijzing zijn we plot duizend stappen verder, super bedankt voor de moeite en het verstrekken van deze. Een erg mooi Kerstcadeau, ieder bedankt.: aq_1:

Groeten leo

Hallo allemaal. Erg leuk om de Nederlandstalige hier te kunnen ontmoeten.... super initiatief. Het zal erg fijn zijn om vragen en ideeen met elkaar te delen, geweldig. Middels mijn broer, die als sinds '74 in Duitsland woont, ben ik toen met EEP 11 begonnen. Wat best moeilijk was, vooral het spoorweg jargon ben je niet machtig....zeker omdat Duits bij mij niet verder ging dan "schoolniveau". Maar tegenwoordig gaat dat best goed. Al heel lang ben ik aan het bouwen aan Rotterdam...met al zijn trams en stations van toen. Hoop nog eens op die hele mooie bruggen en wat Nederlands Rol materiaal. Heb uiteraard eep17 als pre-order geplaats en hoop dat hij voor 11 november in de bus valt.

kunnen we elkaar vaak spreken.. Hou je taai en blijf gezond.

Groeten leo

Beste Dieter, bedankt voor uw reactie.

uw hefbrug heb ik eerder gekocht en gebruik hem ouderen in de bouw waar die zeer goed van pas komt (zie foto) . De plaats waar ik de andere Hef graag zou sake lift (ook een foto van bijgevoegd) komt omdat de dan zee met het origineel. Op de foto ontbreekt nog de klapbrug .... ik weet nog niet eens niet hoe dat op te lossen .... hij moet verkeer en tram er overheen kunnen.

As u dat in de toekomst omwille van bouwen ... graag.

Vriendelijke groeten leo

P.s Lukte me niet om binnen EEP een foto te maken.....dan maar screenshot. Heb begrepen dat in EEP 17 dat wel makkelijk zal zijn...kan neit wachten op 17.

Hallo forumgenoten. Vandaag was ik in Miniworld in Rotterdam. Mooi alles in miniatuur, rijdend en wel. Daar is aan de andere kant veel van Rotterdam gebouwd. Daar heb ik foto's genomen van 2 bruggen die ik zo graag in mijn EEP (ik bouw Rotterdam na) kan plaatsen. Ik heb al veel mooie dingen kunnen de goed van pas komen ... en real .... geweldig veel respect voor wat de bouwers hebben weten te maken. Nu heb ik as a modelwens een 3 valley things. Een hefbrug (de hef in Rotterdam) (hebe) weergegeven op de foto ... en een klapbrug (gelijk aan de koninginnenbrug in Rotterdam) en dan ook waar de tram (tram) over gaat ... dus met meterrail. Zou super blij zijn met zo een brug. Mijn laatste inbreng tot verzoek is een heus hoekhuis. Ik sluit een foto bij ook door mij gemaakt in miniworld ... Er is een echte regel ervoor dat een hoekhuis nodig is met een echt punt. Naar ik hoop werkt de vertaling goed. Groetjes Leo

Foto's zijn door mijzelf gemaakt.